Regulamin

Regulamin udzielania świadczeń stomatologicznych w Klinice Impladent D.Niesiobędzki Sp.J.

Klinika Impladent D.Niesiobędzki Sp.J., z placówkami stomatologicznymi przy ul.Żytniej 16 G i ul.Banderii 4 lok.U3 w Warszawie, jest Indywidualną Specjalistyczną Praktyką Dentystyczną działającą na podstawie Zezwolenia wydanego przez Okręgową Izbę Lekarską w Warszawie. Specjalizujemy się w implantologii, chirurgii stomatologicznej, leczeniu kanałowym pod mikroskopem, protetyce, stomatologii estetycznej, ortodoncji, leczeniu zachowawczym i leczeniu dzieci (pedodoncji).

Celem działania Kliniki Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu, poprawie zdrowia jamy ustnej, promocji zdrowia, higieny i profilaktyki.

Klinika Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. jest praktyką prywatną i nie udziela świadczeń w ramach NFZ.

Umawianie Pacjentów na pierwszą wizytę

1. Przyjmujemy zgłoszenia osobiste, telefoniczne oraz drogą elektroniczną(e-mail, czat).

2. Jeśli wizyta na leczenie nie jest poprzedzona konsultacją rezerwujemy dla Pacjenta maksymalnie 30 min.

3. O czasie potrzebnym na wykonanie zabiegu decyduje wyłącznie lekarz.

4. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie.

5. W przypadkach nagłych i bólowych staramy się wyznaczyć wizytę w najbliższym możliwym terminie.

Pierwsza wizyta

Na pierwszą wizytę prosimy o zgłaszanie się z 10-cio minutowym wyprzedzeniem w celu wypełnienia niezbędnej dokumentacji medycznej, zapoznania się z cennikiem oraz regulaminem.

1. Pacjent jest proszony o okazanie dokumentu tożsamości oraz wypełnienie Kwestionariusza Stanu Zdrowia podając dane umożliwiające identyfikację Pacjenta.

2. Podczas wizyty lekarz ustala optymalny plan leczenia, przedstawia alternatywne metody postępowania i wstępny kosztorys.

3. Przed przystąpieniem do zabiegu Pacjent wyraża pisemną zgodę na zabieg.

Potwierdzanie wizyty

1. Dzień przed wyznaczonym terminem recepcjonistka kontaktuje się z Pacjentem telefonicznie w celu potwierdzenia wizyty.

2. W przypadku, gdy Pacjent nie odbiera telefonu wysyłana jest wiadomość sms z prośbą o potwierdzenie.

3. Z powodu braku kontaktu z Pacjentem wizyta może zostać odwołana o czym Pacjent zostanie poinformowany sms’em.

4. Z powodu braku możliwości przerobowych lub technicznych Pacjent może nie uzyskać przypomnienia o wizycie, dlatego bardzo prosimy by każdy pamiętał o umówionym terminie.

Opóźnienia

Dokładamy wszelkich starań, aby Pacjenci byli przyjmowani zgodnie z wyznaczonym czasem. Niestety występują niezależne od nas sytuacje, które powodują przedłużanie się zabiegów. Z tego względu prosimy aby Pacjenci ze zrozumieniem podchodzili do kilkunastominutowych opóźnień.Osoby wymagające pilnej interwencji lekarskiej są zapisywane według możliwości grafikowych. Pacjenci u których w trakcie prowadzonego leczenia wystąpią powikłania bólowe mogą być przyjęci ponadplanowo. Bezwzględne pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę.

Lista rezerwowa

Pacjenci którym zależy na przyspieszeniu leczenia mogą zapisać się na listę Pacjentów oczekujących. W sytuacji kiedy inny Pacjent zrezygnuje ze swojego terminu recepcjonistka w pierwszej kolejności telefonicznie powiadamia o dostępnym terminie Pacjentów z listy.

Odwoływanie wizyt

1. Umówioną wizytę należy odwołać najpóźniej z 1 dniowym wyprzedzeniem.

2. W przypadku dużej ilości nieobecności na wizytach klinika zastrzega sobie prawo do skrócenia wizyty do 15 minut, bez wcześniejszego uzgodnienia tego z Pacjentem. Wizyta może również odwołana o czym Pacjent zostanie poinformowany sms’em.

3. W miarę możliwości przerobowych recepcjonistka odpowiednio wcześniej przypomina o terminie wizyty. W przypadku braku informacji o aktualności terminu ze strony Pacjenta wizyta może zostać anulowana o czym Pacjent zostanie poinformowany smsem.

4. Z powodu sytuacji niezależnych od nas istnieje możliwość, iż Pacjent nie uzyska przypomnienia o wizycie, z tego też względu bardzo prosimy mimo wszystko pamiętać o umówionych terminach.

Spóźnienia na wizytę

Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Lekarz może przyjąć spóźnionego Pacjenta tylko wtedy jeśli uzna, że nie spowoduje to opóźnień wizyt kolejnych Pacjentów. Zakres zaplanowanej wizyty może ulec zmianie.

Wizyty endodontyczne

Pacjent kierowany na leczenie kanałowe poprzez lekarza z innej placówki medycznej w pierwszej kolejności jest umawiany na wizytę konsultacyjną. Lekarz endodonta na podstawie przeprowadzonej diagnostyki indywidualnie decyduje ile czasu będzie wymagało leczenie.

Gwarancja

Usługi stomatologiczne Kliniki Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. są wykonywane na najwyższym poziomie przez wykwalifikowanych pracowników. Warunkiem utrzymania gwarancji na wykonane usługi jest uczęszczanie na badania kontrolne przeprowadzone co 6 miesięcy oraz stosowanie się do zalecanych przez stomatologa wskazań i wykonanie ich w Klinice Impladent D.Niesiobędzki Sp.J.

1. Na wykonane w Klinice leczenie zachowawcze udzielamy rocznej gwarancji.

2. W przypadku uzupełnień protetycznych stałych (korony, licówki, mosty, nadbudowa protetyczne na implancie) porcelanowych okres gwarancji wynosi 2 lata, natomiast w przypadku pełnoceramicznych uzupełnień protetycznych 5 lat.

3. Zabieg wszczepienia implantu jest objęty dożywotnią gwarancją.

Aby utrzymać warunki dożywotniej gwarancji Pacjent jest zobowiązany do:

• Przestrzegania zaleceń lekarskich dotyczących pielęgnacji zębów i jamy ustnej po zabiegu implantacji oraz zgłaszania się na wizyty kontrolne*:

• co 3 miesiące w pierwszym roku po implantacji,

• co 6 miesięcy w kolejnych latach po implantacji.

• Wykonania wskazań z kontroli implantologicznej w przeciągu miesiąca od daty otrzymania tych wskazań w Klinice Impladent D.Niesiobędzki Sp.J.

• Wykonania raz na rok zdjęcia kontrolnegopantomogram lub CT w celu kontroli pozabiegowej.

* Wizyty kontrolne bezpłatne. Pacjent opłaca ewentualne zabiegi wskazane podczas wizyty kontrolnej, np. scaling zębów. W przypadku utraty gwarancji implantologicznej koszt wizyty kontrolnej wynosi 50 zł.

W przypadku niepowodzenia leczenia implantologicznego Klinika występuje z wnioskiem do producenta o wymianę implantu na nowy w ramach gwarancji. Koszt ponownego wykonania nadbudowy protetycznej na implancie ponosi Pacjent.

Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent:

  • przerwał zaplanowane leczenie;
  • nie zgłasza się na wizyty kontrolne po zakończeniu leczenia (co 6 miesięcy, u Pacjentów z periodontopatią co 4 miesiące);
  • nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych;
  • użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza;
  • samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego;
  • uszkodził protezę poza jamą ustną;
  • ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez;
  • uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień;
  • cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami);
  • pali tytoń lub przeszedł chemio- lub radioterapię choroby nowotworowej – w przypadku implantów i zabiegów regeneracyjnych kości.

Powikłania niepodlegające reklamacji:

Przed zaplanowaniem leczenia Pacjent musi być świadomy, że pomimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia może dojść do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań, takich jak :

  • ból leczonego zęba lub tkanek otaczających;
  • szczękościsk;
  • pęknięcie, złamanie zęba;
  • bolesność tkanek miękkich, obrzęk, ropień, krwiak, przedłużone krwawienie  (po zabiegach chirurgicznych);
  • podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie;
  • reakcja alergiczna na zastosowane leki;
  • zaostrzenie współistniejących schorzeń;
  • nadwrażliwość zębów po wybielaniu.

Wystąpienie powyższych powikłań może spowodować u Pacjenta między innymi:

  • dyskomfort i stres spowodowany bólem;
  • konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży;
  • problemy z jedzeniem i mówieniem, problemy estetyczne;
  • nieplanowane wcześniej leczenie kanałowe zęba;
  • nie przewidzianą wcześniej ekstrakcję zęba.

Do większości z wymienionych powikłań dochodzi sporadycznie i mijają szybko, bez śladu, to jednak nie należy planować poważnych zabiegów stomatologicznych przed ważnymi wydarzeniami takimi jak np.: wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.

Dokumentacja medyczna

1. Przygotowanie i odbiór dokumentacji medycznej następuje po uprzednim przekazaniu pisemnej prośby Pacjenta lub opiekuna prawnego o jej udostępnienie.

2. Pisemny wniosek musi zawierać następujące informacje:

• imię i nazwisko Pacjenta;

• numer Pesel;

• odręczny podpis Pacjenta lub opiekuna prawnego.

3. Jeśli Pacjent nie będzie miał możliwości by osobiście zgłosić się po odbiór dokumentacji na podstawie pisemnego upoważnienia może wskazać do tego inną osobę. Upoważnienie musi zawierać następujące informacje:

• imię i nazwisko;

• numer pesel;

• numer dokumentu na podstawie którego można sprawdzić tożsamość osoby.

4. Dokumentacja medyczna jest przygotowywana niezwłocznie, maksymalnie do 3 dni od momentu otrzymania pisemnej prośby o jej udostępnienie. O gotowej do odbioru dokumentacji Pacjent jest powiadamiany telefonicznie.

5. Dokumentacja medyczna zostanie wydana po okazaniu dokumentu tożsamości.

6. Każdy przedmiot na podstawie, którego można udokumentować przebieg procedury medycznej jest dokumentacją medyczną.

7. Dokumentacje medyczną można odebrać osobiście po ówczesnym poinformowaniu o dogodnej lokalizacji. Nie ma możliwości przesłania dokumentacji medycznej drogą e-mail lub pocztą.

8. Pacjent maja prawo zgłoszenia uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych lub na adres e-mail: biuro@impladent.pl.

Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych

1. W Klinice Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. obowiązuje Polityka Bezpieczeństwa Ochrony i Przetwarzania Danych Osobowych.

2. Zgodnie z art.24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.) informuje się że administratorem dobrowolnie przekazanych danych jest Impladent D.Niesiobędzki Sp.J., z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 01-014) przy ul.Żytniej 16. Dane będą przetwarzane w celu realizacji usług medycznych oferowanych przez administratora danych.

3. Klinika Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. jest pod stałym nadzorem audio-wizualnym, z wyłączeniem pomieszczeń sanitarnych.

4. Pacjent odpowiada materialnie za szkody wyrządzone na sprzęcie oraz meblach.

5. Klinika Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione bez opieki na terenie kliniki.

Postanowienia końcowe

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Organizacyjnym stosuje się przepisy: – ustawy o działalności z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011r., nr 112, poz. 654 ze zm.), – ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (Dz. U. z 2009r., nr 52, poz. 417 ze zm.).

Zasady ujęte w powyższym regulaminie funkcjonują w Klinice Impladent D.Niesiobędzki Sp.J. z niewielkimi korektami i uaktualnieniami od 2 października 2002 roku.

Skontaktuj się z nami:




Impladent na Żytniej

ul. Żytnia 16 lok. G (parter)
01-014 Warszawa
e-mail: impladent@impladent.pl

 

Godziny otwarcia:

poniedziałek–piątek: 08:00-21:00
sobota: 09:00–17:00 (21.10 nieczynne)
niedziela: nieczynne

 

Impladent na Banderii

ul. Banderii 4 lok. U3
wejście od ul. Obozowej (parter)
01-164 Warszawa
e-mail: banderii@impladent.pl

Godziny otwarcia

(16.10-22.10):

poniedziałek: 10:00-21:00

wtorek – czwartek: 08:00-21:00

piątek: 09:00-21:00

sobota: 09:00-17:00

niedziela: nieczynne

t

Recepcja (obsługuje dwie kliniki)

 

  • tel.: +48 22 632 20 20
  • tel.: +48 22 632 32 30
  • tel.: +48 502 380 390
  • tel.: +48 606 382 800

Nr konta: 54 1090 1056 0000 0001 3006 3851

Nip: 527-23-86-789

Regon: 015251041

Masz Pytania? Napisz do nas!



Kontakt

©2016 Impladent – wszystkie prawa zastrzeżone
tel: +48 22 632 20 20, +48 22 632 32 30
adres: Żytnia 16 lok. G (parter), Warszawa 01-014,
adres: Banderii 4 lok. U3, wejście od ul. Obozowej (parter), Warszawa 01-164

Recepcja (obsługuje dwie kliniki)

 

  • tel.: +48 22 632 20 20
  • tel.: +48 22 632 32 30
  • tel.: +48 502 380 390
  • tel.: +48 606 382 800

Nr konta: 54 1090 1056 0000 0001 3006 3851

Nip: 527-23-86-789

Regon: 015251041

Masz Pytania? Napisz do nas!